tisdag 19 april 2011

Snabb uppdatering!

Fortsatt ok däruppe hos lilla Sander! Syrgasen är nu nere på 47 % o Kväve har de sänkt till 6! Gulsot-värdet var på gränsen men de ska ta ett nytt kl 17 tror jag o se vad det visar då. Kanske han snart måste sola men de försöker dra ut på det så länge som möjligt. Inget ultra på hjärta o ingen röntgen idag då det såg ganska bra ut igår tydligen. Kuratorn har varit hos oss o jag hade önskemål om att få Marie som jag hade innan när jag låg här o hon är så gullig. Var skönt att få prata med henne lite!


Har bett att få fotavtryck men än har de inte blivit av o jag tror inte de har mätt honom el tagit huvudmått. Ingen brådska med det. Han är faktiskt ganska stor tycker vi! Inte alls sådär yttepytteliten. Lite mindre vätska i kroppen idag också o han har betydligt finare färg. SÅ JÄVLA HÄRLIGT ATT DET GÅR ÅT RÄTT HÅLL!!!!! (kan vända snabbt det vet vi men vi försöker glädjas åt det som är bra just nu)


Pumpade 60 ml förut så nu är väl mjölken på g hoppas jag:-)



En sak till. Jag håller på att bli knäpp om jag ska vara ärlig. Knappt jag kan med att tala om det då ni tror jag är helt galen men jag har fått såna tvångstankar. Pratade m kuratorn o hon sa att det är ett ganska normalt beteende när man är under sådan press som vi är men det är så jobbigt! När jag ska ta ngt, tex kaffekopp, banan, matbricka el vad som helst tänker jag alltid att tar jag den så kommer allt gå bra. men sen ändrar jag mig o tänker att det nog var fel. Att det nog är en annan jag ska ta. O så slutar det med att jag inte vågar chansa o inte tar ngt alls. HELT GALET! Jag fattar ju att det inte funkar så men vågar liksom inte chansa när allt är såhär! Har bestämt mig för att trotsa det o köra på ändå men det tar nog några dagar till innan jag vågar... Aja. Jag bju´r på´t. Ni får tycka att jag är helt sinnes;-)

3 kommentarer:

  1. Du är bara helt normal Malin, tvångstankar kan dyka upp i samband med barafödande och säkert lite extra mkt när allt vart/är så tufft. Alltså, du är INTE sinnes alls =) Skönt att det tuffar på åt det bättre hållet nu. Tror Sander förstår mer och mer att det är HÄR han hör hemma <3 Kramar te hans übertuffa föräldrar, M & D.

    SvaraRadera
  2. Du är inte sinnes, det kan ja lova! MEN vem tusan skulle inte bli lik en sinnessjuk i den fruktansvärda situation som ni befinner er i ! Underbart att allt går åt rätt håll just nu! Fortsätter be för er lille prins! =)
    *styrkekramar i mängder*

    SvaraRadera
  3. Det där är helt normalt, jag får alltid samma sak när något står på spel. Har haft det sen jag var 11. :) Är du knäpp, så är vi alla det!

    Kram Sandra

    SvaraRadera