onsdag 20 april 2011

Jag vågar inte ropa hej ännu.

Men det är helt otroligt vilka framsteg han gjort!!! Idag är han lite mer vaken vilket jag först tyckte var jobbigt då jag känner att han är stressad o inte mår bra av alla slangar o grejer överallt men dr tycker att det är bra att han är lite mer vaken. han tom kikade lite grand förut. Jag hann inte se men daniel fick se de små ögonen:-)


De har gått över från högfrekvent respirator till "vanlig" o syrgasen har ändrats lite upp o lite ner i samband med det. Nu ser man att han andas lite själv. Den ena blodtrycksmedicinen är borta o det verkar funka fint. Ny röntgen skulle göras kl 13 o vi hoppas att den också visar på bra resultat. Men vet ni vad?????????? Dr sa förut att om allt är lugnt ikväll, o det inte är sån panik på avd som det varit idag på fm SÅ SKA VI EV FÅ TA UPP HONOM O HÅLLA HONOM!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Inte klokt ju o jag gråter bara jag tänker på det. Blir det inte idag blir det förhoppningsvis imorgon. ETT STORT STEG!!! Hoppas, hoppas, hoppas! Som sagt vågar vi inte ropa hej men vi är väldigt glada för att allt vänt så fort o verkar gå så bra:-)


Ska upp o pumpa nu. Var hos mig från mjölkcentralen o jag har fyllt i papper o så. Hon som ska ta prover är inte här denna v men nästa v ska de kolla om jag är godkänd som donator. Hoppas det. Skulle kännas så skönt att få hjälpa till lite. Pumpade 150 förut så det finns så det räcker o blir över. Med tanke på att han äter 2 ml ibland var 3:e timma o ibland var 6:e. De räknade ut igår att om han varit frisk skulle han behöva äta ca 40 ml så det finns så det räcker än så länge!


Kram på er!

8 kommentarer:

  1. Underbart Malin! Jag är SÅ lycklig för er skull! Tänk snart så håller du ditt lilla mirakel i dina armar! Vilken lycka, för er båda!!! Tänk! Han är så liten, oskyldig och fin, ÅÅåå som han längtar efter sin mammas arm....
    Jag är verkligen SÅ glad för er skull, och hoppas av hela mitt hjärta att allt går bra med er lille godbit! Han är ju bevisligen stark!!!Stora styrkekramar!!
    /Mariah Lundell m fam

    SvaraRadera
  2. Åh vad skönt!! Här har du en till som så gott som grinar av att bara läsa ordet "hålla" =) Vilken lycka!! Ser fram emot inlägget du gör efter den upplevelsen Malin. Tror säkert jag bölar lite till då. En liten undring jag har är HUR det gör när de fryser mjölken du pumpar. Den måste va nedfryst i väldigt små portioner va?! Så man inte måste slänga en massa i onödan menar jag. 2 ml e ju så väldigt lite om man jämför med mängden du får ut nu. Ja nu är vi två mjölkstinna kor Du och jag =P Va rädd om "mjölkfabriken" nu i början, för om mjölkstockning tycker vi INTE =§ STOR kram!!

    SvaraRadera
  3. Hurra hoppas det går bra, så att ni får hålla i honomsnart!!! kram från oss

    SvaraRadera
  4. Gud vad glad jag blir!! Hoppas ni får hålla honom, hudkontakt är den bästa bebismedicinen som finns :) Fortsätter hålla alla våra tummar, tår och tassar! Glöm inte ta hand om dig själv.. kram!

    SvaraRadera
  5. mysigt :) minns hur underbart det var att få hålla min pyttebebis första gången! och vad härligt att du kan pupma så mycket...blev aldrig mer är 25 för mej, så lillan har fått mycket ersättning.

    Kramar

    SvaraRadera
  6. Underbart! Jag fick bara vänta en dag innan jag fick hålla Wilmer men den dagen kändes som en evighet och känslan att få honom mot min hud går verkligen inte att beskriva. Man blir så otroligt lugn själv också, all oro bara rinner av en. Åh, jag hoppas verkligen att ni får ta upp honom redan imorgon. Vilken lyckodag! Kram

    Ps: Angående mjölken så fick iaf jag med en vanlig plastburk hem när vi lämnade neonatal och i den var det 100 ml (dvs 2 port.) Men det kanske är olika... :-)

    SvaraRadera
  7. Vad glad jag blir över att läsa om de framsteg lille Sander gör. Hoppas att det fortsätter så och att det kan bli gos för hela slanten. Kram kram

    SvaraRadera
  8. Å vad härligt att det går åt rätt håll! Han är så stark eran lille kille. När jag läser att ni snart ska få hålla honom så känner jag att håret reser sig på armarna. Tänk (!) vad han läängtar efter sin mamma å pappa. Jag blir så glad för er skull! Påskkramar från Å

    SvaraRadera